Mitt september

September är min favoritmånad. Kanske det har att göra med att jag fyller år, att morgnarna blir svala och luften krispig, att solen skiner på ett annat sätt och bjuder på tidiga färgstarka solnedgångar. I september börjar alltid ett nytt kapitel. Sommarn lägger ner och man ömsar bort sitt sommarskinn. Vi är bleka igen, och det är okej.

I september reste jag och en kompis till hennes föräldrars hem uppe vid norra havskusten. Havet luktade salt hjärta, regn och höst.

Över födelsedagshelgen reste jag till Madrid för att hälsa på en kompis som flyttat dit nyligen med sin man och son. Staden var lika ny för dem som för mig och tillsammans letade vi upp lugn-och-ro-och-vin.

Jag köpte nya jeans och klippte shorts av de tidigare – de med hålet mellan benen.

Jag monterade upp takbelysning och gick på dansant team event i högklackat.

Standard

One thought on “Mitt september

Leave a Reply

