Eget foto

Idag har varit en dag utan planer, utan klocka, utan lägenhetsvisningar. Min bok och jag har promenerat runt i Berlins sensommarsol, och glidit från vegancafé till parkbänk, till vegancafé, till bokhandel… Efter ett par veckors inre turbulans har jag hittat tillbaka till lugnet igen, och samtidigt återfunnit min aptit för böcker, och mat. Här bor ingen partyfeelis längre; inte sen i juni. Istället är det femkilometersspringturer, mat, veganrecept och böcker som inspirerar mig om lördagarna. Det är en känsla av trygghet och bekvämlighet, som samtidigt håller mig energisk och alert.

Sensommaren kan väl inte kännas bättre än så här, tänkte jag när jag satt på trappstegen nere vid Spree.

Har återfunnit min aptit

Image

4 thoughts on “Har återfunnit min aptit

    • babyjanes says:

      Jag har inte läst The Blazing World, men jo, The Shaking Woman är intressant med sitt neuroperspektiv. Jag har dessa “fastforward”-lika moment som drabbar min hjärna nu som då med ett par års mellanrum, när jag befinner mig i väldigt stressade omständigheter. Har “lidit” av det sen tidiga tonåren. Försökte hitta svar till det men det gick inte riktigt.

  1. Nej, men shit vad intressant! Låter helt som nånting jag hade som barn, försökte alltid förklara för mina föräldrar att “allt gick så fort”. Det var som om jag betraktade det som hände lite utifrån, och som om allt som alla sa gick liksom i höghastighet. Har aldrig hört om nån annan som har upplevt samma sak.

    • babyjanes says:

      VAH! Du också?! Ja, tal, ljud och rörelser går i fast forward. Det är obehagligt när det inträffar när man är i trafiken, för alla bilar kör skitfort. Fast jag har nog inte haft ett fall av Fast Forward, som jag kallar det, på över ett år nu. Kanske är det borta för alltid…

Leave a Reply

