Hångelutmaning på jobbet?

Min grupp av kollegor (eller vänner bland kollegor) fortsätter att minska till antalet. Måndagen är Hans sista arbetsdag och tisdagen är Hennes sista arbetsdag. De har varit mina vänner i över ett år och de har varit tillsammans lika länge. Eftersom det inofficiellt är otillåtet att ha relationer på kontoret har de aldrig visat sin kärlek framför någon av oss innanför kontorets väggar, vilket betyder att många fortfarande inte vet om deras förhållande och ettårsjubileum.

Nu har jag presenterat en utmaning för dem; jag har bett dem att öppet kyssa varandra hela måndagen som är Hans sista dag på kontoret. Och att Hon nästa dag, under sin sista arbetsdag, beter sig skamset som om hon skäms över det som hände dagen innan, men som om hon ändå är stolt över det. Jag bad henne ha framme ett par solglasögon på sitt arbetsbord vilka hon skulle ta på sig varje gång hon steg upp för att gå till köket, toan, eller på lunch.

Lever vi ändå inte just genom komisk effekt?

Standard

Leave a Reply

