“I do. Si, claro.”

Latinobröllop med 14 nationaliteter på gästlistan är tammefan bäst. Alla dansade vilt till salsa, samba, och lambada. Och tydligen kan jag också. Att få höra av en skock imponerade latinos att man är en fantastisk dansare är guldvärt. Mamma skämtade inte när hon en gång sa att vårt släkte har taktkänsla. Och att se en baptistpräst från Texas larva sig loss på dansgolvet tillsammans med sin berusade hustru, efter att nästan ha skrämt mig under sin allvarliga predikan tidigare, är lika guldvärt.

“I know that when I wake up tomorrow I’ll be so depressed knowing that I can’t go to this wedding again.” Och precis så är det. Så jag lägger på ett latinosoundtrack, kokar mumsigt vaniljsojakaffe, målar min vägg i färgen Papaya och funderar över hur jag ska få min kämppis att tycka att Papaya är “a subtle color”.

Standard

Leave a Reply

