Jag dansade med Camron One-Shot

Det finns kändisar och så finns det personer man ser upp till. Camron One-Shot är både och, välj då vilket. När han kommer in i dansstudion är det så häftigt som det bara kan bli. Sen dansar han, jag och 25 andra tjejer tillsammans i fyra timmar utan paus. Vår workshop luktar salt, hormoner och framgång. Svettiga ryggar bildar Rorschach-test på våra toppar.

Han har dansat Dancehall sen han var en sexårig pojke. Det märks på hans kroppsbyggnad och i sättet han rör sig. Graciös Dancehall. Han har en stark fransk accent och han gör roliga och charmiga ljudeffekter medan musiken står tyst. Han applåderar åt oss, vi åt honom, och jag undrar om han vet hur häftigt det är när vi har direkt ögonkontakt?

Sen sitter jag på tunnelbanan och ler som ett fån.

När punkter på din Bucketlist uppfylls blir man så innerligt glad att man vill gråta av lycka. Och sova.

Edit: Koreografin vi lärde oss finns på youtube.

Standard

2 thoughts on “Jag dansade med Camron One-Shot

Leave a Reply

