Koppla av och låt allt falla på plats

Tag der Deutschen Einheit och kontoret är stängt.

Dagens fråga: Gå ensam och vänlös till trängseln och firandet vid Brandenburger Tor, eller stanna hemma?

Dagens egentliga fråga: Höja stressnivån eller koppla av?

Jag tillbringar min lediga dag på balkongen och solar tills mina Colourscape-rusketusraidat syns som tydligast.

En hjärtevän ringer.

Jag googlar bland yoga-kurser, dancehall-klasser och tandem-tyskar.

Jag läser SEO-teorier inför arbetsveckan.

Sen hämtar jag gudagott kaffe från ett av Prenzlauer Bergs många cafén och lyssnar på musik, på ljud, och på det tyska språket jag fortfarande bara låtsas förstå.

Sen springer jag. Igen.

Jag har bestämt mig för att efter tre veckors Aliisa ihmemaassa-känsla bara fokusera på mig själv och låta allt det andra falla på plats runt mig. Så som det gjorde i Åbo. Så som det gjorde i Uppsala.

Standard

Leave a Reply

